Berg och dalabana på börsen

Första året på börsen är snart här men orkade inte vänta på att utvädera året. 

Gick in på börsen med självförtroende, spara pengar och jag kommer bli rik(vanligt nybörjar misstag). Det krävs tålamod och nej man blir inte rik över dagen. 

Gick ju så långsamt så jag börjar ta mer risker B.la Bitcoin  slår i topp och höjdrädslan verkar visst vara framme sjunker som en sten i December. Självförtroendet som fanns när jag började på börsen var borta, jag kan inte det här. Jag har fatta för många beslut utan att vara säker på varför jag fattade dom. Jag fattade beslut som var ogrundande utan att sök tillräckligt med information. 

Men det bästa med att slå i botten är att det är då man måste börja hitta sin egen strategi och egna regler. 

Jag har börja gått mer och mer mot utdelning och försöker hitta mer "safe" aktier. Nu tror jag det inte finns någon safe aktie men vill gärna ha bolag som redan har utdelning inte leta aktieraketer. Dom kan ligga gärna gå uppåt som kraschlanda.  Kollar mer information innan jag handlar och litar mindre på magkänsla.

Regler 

☆Bolaget ska ha utdelning som visar på att dom  har en inkomst

☆ köpa långsiktigt tror jag på företaget flera år framåt

☆  köpa oavsett hur börsen går. Inte försöka tajma börsen

☆ skala ner bolagen i min portfölj 

☆  satsa mer på investorbolag


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det är dyrt att vara fattig

Målet med sparande