Målet med sparande

Vad är era drömmar/mål med erat sparande?


Mitt mål har hela livet varit att bilda familj, ha hus och stuga som man kan försvinna bort från alla stress och måsten.

I dag har uppnått alla dom där målen, men när man når sina mål börjar nya mål utformas. I dag är mina mål att komma in på en utbildning (socionom) och ha ett jobb som jag trivs med.

Under min tid som studerande har ett intresse för ekonomi och aktier växt fram och ett mål om att nå någon sorts ekonomisk frihet. För att kunna säkra upp att min fru och jag kommer kunna uppfylla nya drömmar i framtiden och säkra upp tyggheten åt mina barn.

Vi alla har ju olika förutsättningar och olika mål men vad är era mål med erat sparande?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det är dyrt att vara fattig

Berg och dalabana på börsen